Szanowny czytelniku
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Oświetlenie sklepu jest jednym z pierwszych czynników, który powinien zostać uwzględniony podczas projektowania przestrzeni handlowej. Odpowiednie światło w dużej mierze kształtuje wizerunek sklepu. Co ciekawe, może wpłynąć nawet na przyszły zysk firmy! Dowiedz się, jak właściwie dobrać produkty oświetleniowe.
Produkty, na które pada światło przyciągają wzrok klienta. Równomierny rozkład światła w sklepie oraz doświetlenie akcentujące skutecznie podkreślą produkt. Pamiętaj, że pierwotne planowanie oświetlenia powinno uwzględniać ewentualną zmianę ekspozycji lub położenia towaru.
Nie zapominaj o oświetleniu witryn sklepowych! To od oświetlenia witryny bardzo często zależy, czy przekroczymy próg sklepu, czy przejdziemy obok niego obojętnie.
Niektóre sklepy tworzą tajemniczą atmosferę, kierując się umiarkowaną ilością światła ogólnego i delikatnym światłem akcentującym towar na półkach. Niestety, nieumiejętne zastosowanie tej strategii spowija sklep w ciemności. To zmniejsza komfort klientów oraz ich możliwość zapoznania się z przygotowaną ofertą! Zbyt ciemne pomieszczenie powoduje, że klienci nieadekwatnie oceniają poszczególne produkty. Nie należy decydować się na małą ilość światła lub stosowanie źródeł o małej mocy. Jeśli zależy Ci na osiągnięciu klimatycznego efektu, zamiast światła, wybierz ciemne dodatki, stonowane barwy mebli lub pomaluj ściany na ciemniejszy kolor.
Kolor i wskaźnik oddawania barw to ważny aspekt zakupów. Nie tylko kolor produktu, ale kolor oświetlenia może wpłynąć na decyzję zakupową. Niewłaściwie dopasowane oświetlenie może skutecznie zniekształcać fakturę i kolorystykę produktów. Błędnie oddana barwa w sklepie może spowodować, że klient w domu postanowi zwrócić produkt.
Jak tego uniknąć? Najlepszy efekt daje oświetlenie o temperaturze barwowej, odpowiadającej światłu dziennemu.
Dobór barwy światła do oferowanego rodzaju towaru to podstawa. Zdarza się, że tam, gdzie barwa powinna być ciepła stosuje się zimną i na odwrót. Mieszanie temperatur barwowych powoduje, że nasz system przestaje być spójny i przestaje świecić taką barwą, jak powinien. Klienci czują się gorzej w takim miejscu i niechętnie podejmują decyzje zakupowe.
Nieodpowiednie dopasowanie temperatury barwowej do oferowanego produktu odbija się na niższej sprzedaży. Źle oświetlone towary mogą przybierać złe cechy.
Poziomy natężenia oświetlenia przyjmują inne wartości w zależności od rodzaju handlu. Produkty, które wymagają luksusowej atmosfery wymagają niskiego poziomu natężenia oświetlenia oraz ciepłej barwy światła (sklepy odzieżowe). Produkty prezentowane w atmosferze biznesu dobrze wyglądają w białej i neutralnej brawie światła (sklepy z elektroniką). Sklepy, które stawiają na promocję stosują mocno natężone światło przy dziennej barwie światła (sklepy dyskontowe i spożywcze).
Oświetlenie ma znaczenie. Dobierz je odpowiednio sprawdzając naszą ofertę.