Dlaczego jedne piekarnie sprzedają więcej od innych? Rzucamy światło na pewien fakt

Niemal wszyscy częściej kupujemy emocjami, niż używając chłodnej kalkulacji. Teoretycznie chleb i bułki nie potrafią takich wzbudzać. Wystarczy jednak, że pominiesz śniadanie. W drodze na kolejne spotkanie, kiedy będziesz przechodził obok piekarni i poczujesz ten przyjemny, słodkawy zapach, żołądek od razu skieruje Cię do wnętrza, a tam? Smakowite drożdżówki z mieniącym się lukrem, gotowe kanapki i chrupiący, dopiero wyjęty z pieca chleb. Jednak nie każda piekarnia dba o odpowiednią scenerię, bagatelizując wystrój wnętrza np. oświetlenie czy meble. Dlaczego warto zadbać o wspomniane elementy?

Oświetlenie piekarni - jaką barwę światła wybrać?

Odcienie bieli takie jak żółtawo-ciepła, bardzo dobrze sprawdzą się m.in. w piekarniach czy mniejszych sklepach spożywczych. Temperatura barwowa pomaga w uwydatnieniu kolorów wielu rodzajów produktów, a zwłaszcza świeżych wyrobów. Dostosowane światło LED podkreśla walory produktów takich jak pieczywo, mięso, wędliny czy sery. Dzięki temu wydają się one bardziej atrakcyjne wizualnie i świeższe.

W przypadku piekarni oraz cukierni najlepiej sprawdzają się kolory od jasnożółtego przez złoty, aż do ciemnobrązowego. Rolą specjalistycznego doświetlenia sklepu jest najlepsze wyeksponowanie produktów, które dzięki temu wyglądają na bardziej atrakcyjne. Do tego celu używa się energooszczędnych diod LED-owych.

Zdjęcie 1 - Oświetlenie piekarni [źródło: LAKO realizacje]

Na powyższym zdjęciu znajduje się jedna z realizacji, gdzie wykorzystano lampy z naszego asortymentu. Na specjalnych stelażach zamontowane zostały reflektory, które doświetlają półki z pieczywem. Uzupełnieniem aranżacji są oprawy DL 190 FLEX wpuszczone w strop, które pełnią funkcję głównego oświetlenia. Ważnym elementem są drewniane meble połączone ze szklanymi ladami. Całość bardzo dobrze się ze sobą komponuje, a wnętrze jest estetyczne i zachęcające do zakupów.

 

Funkcjonalność oświetlenia piekarni i cukierni

Każdy sklep ma określoną powierzchnię sprzedażową, którą chce jak najlepiej wyeksponować. W piekarni będzie kilka kluczowych punktów: lada chłodnicza, półki z pieczywem i szafki na wypieki. Konkretne produkty będą wymagały określonego rodzaju oświetlenia. Podobnie, jak w całym obiekcie, ważna jest zarówno barwa, jak i intensywność światła. Główne oprawy powinny rozświetlić pomieszczenie, aby nie sprawiało wrażenia mrocznego lub przygnębiającego. Jest to ważne z jeszcze innego powodu. Przyciemnione miejsce pracy negatywnie wpływa na wydajność pracowników. Warto o tym pamiętać.

Zdjęcie 2 - Oświetlenie piekarni [źródło: LAKO realizacje]

Do powyższej realizacji wykorzystano specjalistyczne oprawy SPOT N FL 110 oraz oprawy LOFTA 400

 

Pomimo ciemnej, porannej aury na zewnątrz, w środku panuje przyjemna i ciepła atmosfera. Produkty są dobrze wyeksponowane, a duża ilość światła sprawia, że wnętrze wygląda na przytulne. Jest to ważne także dla wydajności personelu i gości, którzy postanowili wypić poranną kawę i zjeść jeszcze ciepłą bułkę na miejscu. Gra świateł i eleganckie meble są pozytywnie odbierane przez odwiedzających, a głębi doznań dostarcza unoszący się w powietrzu, przyjemny zapach świeżego pieczywa.

Oświetlenie piekarni - minimalizm się opłaca

Kryształowe lub ozdobne żyrandole zdecydowanie lepiej prezentują się muzeach, dworach, bibliotekach, a nawet w firmowym lobby. Oświetlenie piekarni powinno być minimalistyczne. Oprawy swoim stylem nie powinny odciągać uwagi klientów od produktów, a jedynie za pomocą odpowiednio skierowanego światła, podkreślać ich walory. Ważna jest przede wszystkim funkcjonalność. Wśród przydatnych, współczesnych rozwiązań popularna stała się możliwość personalizacji koloru opraw. Dzięki temu dostosujesz oświetlenie do wnętrza zarówno pod kątem barwy światła, jak i wyglądu lamp.

Warto zwrócić uwagę na montaż całej infrastruktury. Dobrze wykonana instalacja nie zaburzy przygotowanej ekspozycji i będzie podkreślać jej zalety. Co więcej, lampy zostaną tak usytuowane i dopasowane, aby spełniały swoją podstawową funkcję (dawały światło) i dodatkową (podkreślały zalety produktów). W tej roli świetnie sprawdzą się oprawy NAZAR NEW MINI, które sprawdzą się bezpośrednio nad ladą i otwartymi pułkami z pieczywem.

 

Oświetlenie piekarni i cukierni w sekcji konsumpcji

Za ogólne oświetlenie odpowiadają oprawy, które montuje się centralnie np. nad drogą wzdłuż lady, którą porusza się klient. Ważna jest odpowiednia intensywność i barwa światła. 

Zdjęcie 3 - Oświetlenie piekarni w sekcji konsumpcji [źródło: LAKO realizacje]

Warto również pamiętać o sekcji do konsumpcji. Poranne śniadanie i gorąca kawa powinny dostarczyć energii na następne kilka godzin. Dobrze więc zainstalować oświetlenie bezpośrednio nad stolikiem. Poza pożywną kanapką, smaczną drożdżówką i ciemnym napojem to właśnie intensywność światła pobudza do działania.

 

Dlaczego jedne piekarnie sprzedają więcej od innych?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Możemy jednak z całą pewnością stwierdzić, że bardzo ważny jest sposób prezentacji produktów. Aranżacja piekarni wpływa na nastrój zakupowy i emocje. Oba elementy wpływają na decyzje o kupnie produktów. W związku z tym ważne są detale, które wyeksponują eleganckie torty, podkreślą rumieniec słodkiej bułki czy uwydatnią bogate kolory słodkich przekąsek.

Piekarnia powinna kojarzyć się z przyjemnością i zachęcać do konsumpcji. Duże znaczenie mają walory zapachowe, jak również estetyka. Nowoczesne lady i półki wyposażone w oświetlenie dostosowane pod względem barwy i intensywności, to narzędzie promocyjne, które dodatkowo zachęca do kupna produktów. 

Jeśli szukasz rozwiązań, które pomogą rozwinąć Twój piekarniczy biznes, zadbaj o odpowiednią prezentację produktów. Większość osób kupuje wzrokiem, a dodatkowa bułka, nieco większy kawałek ciasta i smaczna kawa na wynos, oznaczają dla Ciebie większą sprzedaż. Potrzebujesz wsparcia? Rzucimy trochę więcej światła na Twój biznes.

INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności oraz polityką cookies. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: polityka prywatności

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Preferencyjne

Umożliwiają Serwisowi zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie Serwisu, np. preferowany język lub region w którym znajduje się Użytkownik.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).